Οι ψυχολογικές συνέπειες της επίκτητης εγκεφαλικής κάκωσης σε παιδιά και εφήβους και η χρησιμότητα της νευροψυχολογικής αξιολόγησης
ΛΙΑΜΑΚΗ Γ.

Κλινική Ψυχολόγος-Νευροψυχολόγος,
Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεύτρια, Αιγινήτειο Νοσοκομείο, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Περίληψη
Αυτό το άρθρο επιδιώκει να συμβάλει στην αξιολόγηση από ειδικούς ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων της συμβολής της εγκεφαλικής βλάβης στα προβλήματα που παρουσιάζει ένα παιδί ή ένας έφηβος μετά από ένα επισόδειο επίκτητης εγκεφαλικής κάκωσης. Η επίκτητη εγκεφαλική κάκωση, ανεξάρτητα από το βαθμό σοβαρότητας, μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στις νευροψυχολογικές λειτουργίες του παιδιού με σημαντικές συνέπειες σε όλους τους σημαντικούς τομείς της ζωής του, όπως στις σχολικές επιδόσεις, στην ικανότητα για αυτοϋπηρέτηση ή στις κοινωνικές σχέσεις. Οι συνέπειες της επίκτητης εγκεφαλικής κάκωσης συχνά δεν επηρεάζουν μόνο το ίδιο το παιδί αλλά και το οικογενειακό του περιβάλλον. Εκτός από τυχόν αλλαγές στις νευροψυχολογικές λειτουργίες του παιδιού, η επίκτητη εγκεφαλική κάκωση μπορεί να οδηγήσει και σε συναισθηματικά προβλήματα, ή/και σε προβλήματα συμπεριφοράς. Το άρθρο αυτό συζητά τη χρησιμότητα της νευροψυχολογικής αξιολόγησης και τη σημασία της μακρόχρονης παρακολούθησης των παιδιών με επίκτητη εγκεφαλική κάκωση από παιδονευρολόγο και κλινικό νευροψυχολόγο, ανεξάρτητα από το βαθμό σοβαρότητας της εγκεφαλικής κάκωσης.

Λέξεις κλειδιά: Επίκτητη εγκεφαλική κάκωση, παιδιά και έφηβοι, νευροψυχολογική αξιολόγηση.

Πλήρες κείμενο