Μαθησιακές δυσκολίες σε παιδιά με υδροκέφαλο
ΣΥΡΜΟΥ Ε.1, ΣΥΡΜΟΣ Ν.1, ΣΥΡΜΟΣ Χ.2
1Ιατροί-Μεταπτυχιακοί φοιτητές Τ.Ε.Φ.Α.Α.-Α.Π.Θ.
2Α' Νευροχειρουργική Κλινική Α.Π.Θ., Γ. Ν. Α.Χ.Ε.Π.Α.-Θεσσαλονίκη

Περίληψη
Ο υδροκέφαλος είναι μια παθολογική κατάσταση που δημιουργείται από αύξηση του όγκου του εγκεφαλονωτιαίου υγρού (ΕΝΥ) εντός του κοιλιακού συστήματος του εγκεφάλου και αποτελεί τη συχνότερη συγγενή ανωμαλία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (Κ.Ν.Σ.) που αντιμετωπίζεται χειρουργικά. Απαντά σε ποσοστό 0,3-2,5% ανά 1000 γεννήσεις ζώντων.

Η έρευνα μας έδειξε ότι τα παιδιά με υδροκέφαλο παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, που γίνονται αντιληπτές κατά την είσοδό τους στο σχολείο.

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ετερογενή ομάδα διαταραχών που προέρχονται από σοβαρές δυσκολίες εκμάθησης και χρήσης του λόγου, της ανάγνωσης, της γραφής, της λογικής σκέψης και των μαθηματικών ικανοτήτων. Οι μαθησιακές δυσκολίες οφείλονται κυρίως σε δυσλειτουργία του Κ.Ν.Σ. και ο υδροκέφαλος της παιδικής ηλικίας αποτελεί την πιο συχνή αιτία.

Η προσέγγιση και αντιμετώπιση των παιδιών με υδροκέφαλο και μαθησιακές δυσκολίες επιβάλλεται να είναι πολύπλευρη, δηλαδή να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες, σωματικές, νοητικές, ψυχολογικές, καθώς και οι ιατρικές ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά.

Λέξεις κλειδιά: Υδροκέφαλος στα παιδιά, συγγενείς ανωμαλίες του Κ.Ν.Σ., μαθησιακές δυσκολίες.

Πλήρες κείμενο